ПОДГОТОВКА УЧАЩИХСЯ К САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ ЧИТАТЕЛЬСКОЙ ПРАКТИКЕ НА ОСНОВЕ ФОРМИРОВАНИЯ ЛИТЕРАТУРОВЕДЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ
Keywords:
theoretical, literary and aesthetic categories and concepts, literary competence, reading practice, analysis, interpretation, educational-methodological complex, elective courseAbstract
Theoretical, literary and aesthetic categories and concepts are presented as a tool of understanding the work of art as well as the analysis of the phenomena in various fields of knowledge and areas
of communication. The author presents experience of systematization of theoretical, literary and aesthetic categories and concepts. It is analyzed educational-methodological complex in literature (grades 5–9) and the elective course «Word — image — sense: philological analysis of literary work» (grades 10–11) ed. by V.F. Chertov in the aspect of development of literary competence of students as the basis of their reading independence.
Downloads
References
Антипова А.М. Теоретико-литературные и эстетические категории и понятия в школьном курсе
литературы : Учебное пособие. — 2-е изд., перераб. и доп. — М. : Флинта: Наука, 2007. — 328 с.
Зеленов Л. А. Процесс эстетического отражения. — М. : Искусство. — 175 с.
Программа элективного курса «Слово — образ — смысл: филологический анализ литературного произведения» / В.Ф. Чертов, Е.М. Виноградова, Е.А. Яблоков, А.М. Антипова / Под ред. В.Ф. Чертова // Программы элективных курсов. Литература. 10–11 классы. Профильное обучение. — 4-е изд., стереотип. — М. : Дрофа, 2007. — С. 5–28.
Рабочие программы. Литература. Предметная линия учебников под ред. В.Ф Чертова. 5–9 классы. — М. : Просвещение, 2011. — 127 с.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Alla Antipova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.